Regulamin

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia przez Usługodawcę usług
drogą elektroniczną, za pośrednictwem serwisu internetowego: www.feniksgastroagd.pl (zwanego dalej:
„Serwisem Internetowym”).

DEFINICJE

1. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
od pracy.
2. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą
osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związaną bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
4. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
5. Serwisant – oznacza Przedsiębiorcę świadczącego usługi naprawy sprzętu będącego artykułem
gospodarstwa domowego.
6. Strona Internetowa Serwisu – oznacza strony internetowe, pod którymi Usługodawca prowadzi
Serwis Internetowy, działające w domenie feniksgastroagd.pl
7. Usługodawca – oznacza feniksgastroakg.pl – Feniks Gastro & AGD Adrian Opaszowski z siedzibą
w Katowicach (40-284) ul. Ignacego Paderewskiego 3/1, posiadająca NIP 6342905598, REGON
368282520 oraz adres poczty elektronicznej: e-mail: [email protected], będącego
jednocześnie właścicielem Serwisu Internetowego.
8. Użytkownik – oznacza podmiot korzystający z funkcjonalności Serwisu Internetowego, na rzecz
którego świadczone są usługi przez Usługodawcę.

Postanowienia ogólne i korzystanie z serwisu Internetowego

1. Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności
intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Serwisu, a także do wzorców,
formularzy, logotypów należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w
sposób określony i zgodny z Regulaminem.
2. Usługodawca dołoży starań, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było możliwe dla
użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów
operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne
umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Serwisu to przeglądarka internetowa w wersji co
najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub FireFox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z
włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o
przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Serwisu jest responsywna i dynamicznie
dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.
3. Usługodawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez Użytkowników
ze Strony Internetowej Serwisu, zapisywane są przez serwer Usługodawcy na dysku twardym

urządzenia końcowego Użytkownika. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie
Strony Internetowej Serwisu na urządzeniach końcowych Użytkowników. Mechanizm ten nie niszczy
urządzenia końcowego Użytkownika oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach
końcowych Użytkowników ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy
Użytkownik może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia
końcowego. Usługodawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub
uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Serwisu.
4. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Użytkownika Serwisu Internetowego, Strony Internetowej Serwisu lub usług
świadczonych przez Usługodawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający
dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
5. Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych
drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Użytkowników
przez osoby nieuprawnione, dlatego Użytkownicy powinni stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności stosować programy antywirusowe i
chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
6. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z zasobów Serwisu Internetowego wyłącznie na własny
użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Serwisu Internetowego w celu
prowadzenia przez Użytkownika działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy.

Usługi

1. Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną, 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu usługę nieodpłatną feniksgastroagd.pl
2. W ramach usługi Feniks Gastro & AGD Użytkownik ma możliwość zlecenia Usługodawcy
wyszukania Serwisanta. Użytkownik może skorzystać z usługi na dwa sposoby:
a. poprzez dedykowany formularz zamieszczony przez Usługodawcę na Stronie Internetowej Serwisu;
b. poprzez kontakt telefoniczny z Usługodawcą pod numerem telefonu podanym przez Usługodawcę
na Stronie Internetowej Serwisu.
3. Podane przez Użytkownika dane w formularzu lub telefonicznie Usługodawca przekazuje
wybranemu Serwisantowi, który w terminie
4. 2 Dni roboczych kontaktuje się z Użytkownikiem. W przypadku, gdy Usługodawca nie będzie miał
możliwości wskazania Serwisanta, Użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany przez Usługodawcę
pocztą elektroniczną lub telefonicznie, w terminie 1 Dnia roboczego. Skorzystanie z usługi nie rodzi
żadnych zobowiązań po stronie Użytkownika. Usługodawca zapewnia jedynie techniczne możliwości
kontaktu Użytkowników z Serwisantami i nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami a
Serwisantami.
5. Rezygnacja z usługi Feniks Gastro & AGD, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu
korzystania z usługi.
6. Usługodawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do usług nieodpłatnych, w przypadku
działania przez Użytkownika na szkodę Usługodawcy lub innych Użytkowników, naruszenia przez
Użytkownika przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do
usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa — w szczególności: przełamywaniem
przez Użytkownika zabezpieczeń Strony Internetowej Serwisu lub inne działania hakerskie.
Zablokowanie dostępu do usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do
rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do usług nieodpłatnych. Usługodawca
zawiadamia Użytkownika o zamiarze zablokowania dostępu do usług nieodpłatnych drogą elektroniczną
na adres podany przez Użytkownika w formularzu zamieszczania treści.

Reklamacje

1. Użytkownik może zgłosić Usługodawcy reklamacje w związku z korzystaniem z usług świadczonych
drogą elektroniczną przez Usługodawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i
przesłana na adres elektroniczny Usługodawcy. W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik winien
zawrzeć opis zaistniałego problemu. Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni
rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Użytkownika, podany w
zgłoszeniu reklamacji.

Odstąpienie od umowy

1. Użytkownik będący Konsumentem, który zawarł umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną,
może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą
elektroniczną.
3. Użytkownik może odstąpić od umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, składając
Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór
został zamieszczony przez Usługodawcę na Stronie Internetowej Serwisu pod adresem: Formularz
odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, jest ona uważana za
niezawartą.

Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych Użytkowników przekazanych Usługodawcy dobrowolnie w
ramach korzystania z usług określonych w §3 jest Usługodawca.
2. Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu świadczenia przez Usługodawcę
usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane
wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Użytkownika.
3. Zbiór danych osobowych przekazanych Usługodawcy zgłaszany jest przez Usługodawcę
Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
4. Dane osobowe przekazane Usługodawcy podawane są mu dobrowolnie, z tym jednak
zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w Regulaminie danych w trakcie korzystania z usług
określonych w §3 uniemożliwia skorzystanie z danej usługi.
5. Każdy, kto przekaże Usługodawcy swoje dane osobowe, ma prawo dostępu do ich treści oraz do ich
poprawiania.

6. Usługodawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru.
Usługodawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Użytkownik naruszył obowiązujące
przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i
ustalenia odpowiedzialności Użytkownika.
7. Usługodawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu
zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.

Postanowienie końcowe i zmiana regulaminu

1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,
lecz w przypadku umów zawieranych z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami Usługodawca ponosi
odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście
poniesionych strat przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą.
2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku
lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Serwisu.
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną
strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich
sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
4. Każdy Użytkownik może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Użytkownika z mediacji. Listy
stałych mediatorów oraz istniejących ośrodkach mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez
Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Użytkownik będący Konsumentem może również skorzystać
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej
skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/
5. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w
życie w terminie 7 dni od opublikowania na Stronie Internetowej Serwisu.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.03.2023r.